[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robak1602
    Classic
    • 2016
    • 24

    Dziękuje za odpowiedź pejo. Podsumuje dla innych co by nie musieli kopać tematu od początku jak ja to zrobiłem:
    Przełożenie 0,67:
    Q2T311158Q zamiennie Q2T311158AT lub AL
    Q2T311361C lub Q2T311361AB
    + Łożysko

    Przełożenie 0,74:
    Q2T311361B
    Q2T311158P
    + Łożysko

    Pierścienie zabezpieczające do skrzyni:
    085398008 6sztuk po 2 z każdego rodzaju

    Olej przekładniowy:
    Numer katalogowy G052512A2 został wycofany, na jego miejsce wprowadzono numer G055512A2.

    Uszczelka Dekla pokrywy skrzyni biegów do ustalenia po ściągnięciu dekla lub w ASO tak przynajmniej się dowiedziałem.

    Gdyby coś było źle w tych numerach i tym co jest potrzebne to proszę poprawcie mnie. Proponował bym również o wskazanie warsztatów gdzie te modyfikacje można wykonać bo nie mam możliwości zrobić tego samemu. Czy ktoś z okolic Trójmiasta to robił i jest w stanie mi to wykonać ?


    Komentarz

    • Kris_hawk
      Ambiente
      • 2019
      • 188
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis
      Dziękuje za odpowiedź pejo. Podsumuje dla innych co by nie musieli kopać tematu od początku jak ja to zrobiłem:
      Pierścienie zabezpieczające do skrzyni:
      085398008 6sztuk po 2 z każdego rodzaju
      Ale, że jak? Wystarcza tylko 2, by zdjąć 5 bieg i ponownie go założyć. Fabrycznie jest 2,2mm więc takie należy kupić.
      Dodaj info że 2l tego oleju.
      Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online. Skoda. Octavia. (2009 - 2013). wałek napędowy. dla 5cio bieg.skrz.manual.. kola i walki..

      Nie potrzebne są żadne ściągacze do kół zębatych. Tylko szczypce do ściągnięcia tych 2 pierścieni zabezpieczających
      Tylko ja mówię o skrzyni LVN.
      I co do łożyska ja go nie wymieniałem. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale wyglądało dobrze.

      Komentarz

      • robak1602
        Classic
        • 2016
        • 24

        Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis
        Ale, że jak? Wystarcza tylko 2, by zdjąć 5 bieg i ponownie go założyć. Fabrycznie jest 2,2mm więc takie należy kupić.
        Dodaj info że 2l tego oleju.
        Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online. Skoda. Octavia. (2009 - 2013). wałek napędowy. dla 5cio bieg.skrz.manual.. kola i walki..

        Nie potrzebne są żadne ściągacze do kół zębatych. Tylko szczypce do ściągnięcia tych 2 pierścieni zabezpieczających
        Tylko ja mówię o skrzyni LVN.
        I co do łożyska ja go nie wymieniałem. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale wyglądało dobrze.
        A czy uszczelkę od pokrywy dekla wymieniałeś ?

        Komentarz

        • Kris_hawk
          Ambiente
          • 2019
          • 188
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis

          A czy uszczelkę od pokrywy dekla wymieniałeś ?
          Nie, post #575

          Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis

          Zobacz zanim zaczniesz stan dekielka, jeżeli znacznie koroduje, to na pewno uszczelka będzie do wymiany. U mnie po lekkim oczyszczeniu rdza zeszła, i z zewnątrz stan uszczelki był dobry, w środku okazało się że również, więc już nie musiałem wymieniać.

          Komentarz

          • tinware91
            Drive
            • 2019
            • 58
            • Volkswagen

            Cześć, od kiedy założyłem skrzynie 6b w Touranie mam dziwny problem i nie mogę już sobie z tym poradzić. Silnik BSE, dyferencjał 5,067 i szóstka 0,646. Kiedy wyjeżdżam na ekspresówkę lub autostradę i jadę ok. 30 minut z prędkością 145km/h przy obrotach 3700, zatrzymuje się na stacji, otwieram maskę i spod maski zaczyna wydobywać się biały dym, wpada on też przez układ wentylacji do kabiny, jest tak nieprzyjemny że można się zatruć albo co najmniej zwrócić drugie śniadanie. Po około 5 minutach silnik stygnie, dym znika. Jeśli z ekspresówki lub autostrady zjadę na drogę krajową i przez parę minut jadę wolniej, ok. 90km/h nie ma tego objawu, podejrzewam, że silnik studzi się w tym czasie powietrzem wpadającym z grilla. Podejrzewam, albo instalację LPG i być może brak dotrysku benzyny przy wyższych obrotach, bo nie widzę, żeby benzyny ubywało ze zbiornika przy jeździe przy ponad 3500 obr/min lub kiepskiej jakości olej w skrzyni, który zaczyna się gotować i traci właściwości smarne. Mam też wrażenie, jakby po takiej jeździe przez parę minut skrzynia trochę głośniej chodziła, jak to wszystko ostygnie jest już ok. W miedzy czasie zauważyłem wyciek z uszczelki pod deklem, wymieniłem uszczelkę i wymyłem blok silnika, dalej wycieków nie widzę, a ten ohydny dym cały czas jest po bardziej "aktywnej" jeździe. Czy macie jakieś pomysły, u Was po wydłużeniu biegu nie było takich dziwnych historii? Touran na oryginalnej piątce osiągał prędkość według licznika 179km/h, przy nowej szóstce dochodzi do 165km/h i dalej przyspieszenie od 179km/h liczy się w kilku minutach, od 100km/h do 150km/h idzie całkiem dobrze (ok. 30 sekund), a od 150km/h do 160km/h to ok. 40 sekund...
            Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
            Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

            Komentarz

            • Przemek_i
              RS
              • 2012
              • 3237
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              nie masz czasem wycieku spod uszczelki pokrywy zaworów od strony kolektora wydechowego?

              Daje to dokładnie taki objaw jak opisałeś - przy dużej prędkości obrotowej i drogowej, gdzie ciśnienie jest dość spore i olej wylewa się na kolektor rozgrzany prawie do czerwoności - stąd dym.
              Poniżej 100 km/h już nie ma takiego ciśnienia i wszystko wysycha.

              Obejrzyj dobrze tamta ścianę silnika.



              No chyba że masz już zlokalizowane dokładne źródło dymienia.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz

              • tinware91
                Drive
                • 2019
                • 58
                • Volkswagen

                Mówisz o tym? - już zrobiona uszczelka pod deklem i blok silnika wytarty z oleju...
                Jadę znowu do mechanika, będziemy szukali dalej przyczyny, mam nadzieję że nie ukręca się jakieś łożysko w tej nowej skrzyni, byłby smuteczek bo gwarancja się kończy na skrzynie za 30 dni, muszę pośpieszyć się z tym tematem



                Tymczasem film - zachęta dla jeszcze niezdecydowanych... Zapraszam do wnikliwej analizy poniższych filmów - w lewym głośniku słyszycie dźwięk sprzed modyfikacji (górny ekran), w prawym głośniku słyszycie dźwięk po modyfikacji skrzyni (dolny ekran), polecam słuchać na słuchawkach. Można mieć pewne przemyślenia jak 600 obr/min mniej wpłynęło znacznie na dynamikę i prędkość maksymalną - moje wrażenie po modyfikacji jest takie, jakbym przesiadł się na jakiegoś niedużego Diesla z uszkodzonym turbo. Filmy mogą też być dla wielu odpowiedzią: czy dłuższa piątka, czy szósty bieg czy kupić diesla i nie świrować z biedowaniem na LPG

                W moim przypadku na nowym biegu moc kończy się przy ok. 155km/h, dalej przyspieszenie zależy od górek i wiatru. To nie prawda, że auto nie ma siły jazdy pod górę na tym biegu, fakt przy 150km/h nie ma już mocy przez opory powietrza, ale przy np. 120km/h daje sobie radę. Przy 160km/h potrafi zwolnić nawet o 10km/h na niedużej górce, ale założeniem była jazda z prędkością 140km/h i to zostało spełnione. Ostatnio przejechałem się też na szóstce po mieście, wiecie: jedynka, dwójka, szóstka - 1100 obr/min i wrażenie jakbym jechał autem elektrycznym, tymczasem szalone 1.6 MPI z mistrzem eko drivingu i ujażdżaniem tej jednostki.

                A tymczasem pytanie, co lepsze dla silnika: jazda 150km/h na piątce przy obrotach 4500 obr/min i zapas mocy czy szósty bieg przy obrotach 3850 obr/min i wysysanie całej mocy i momentu obrotowego z silnika?



                W kwestii obrotów:




                I w kwestii spadku dynamiki:

                Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                Komentarz

                • Kris_hawk
                  Ambiente
                  • 2019
                  • 188
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Panowie skrzynia zaczęła mi trzeszczeć! Jak wcisnę sprzęgło to milknie, jak puszczę sprzęgło to znowu tak dziwnie terkocze. I nie, nie są to moje dieslowskie wtryski MED'y. odgłosy zarówno na benzynie jak i gazie. Podczas jazdy jest skrzynia głośniejsza.
                  Jak czytałem w tych dwóch tematach:


                  to raczej to podwójne łożysko poszło.
                  Więc mam najważniejsze pytanie, czy winna temu stanowi może być moja wymiana 5 biegu?? Olej wymieniłem wszystko było czyste

                  Komentarz

                  • Andrzej.P
                    RS
                    • 2011
                    • 1516
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis
                    Więc mam najważniejsze pytanie, czy winna temu stanowi może być moja wymiana 5 biegu?? Olej wymieniłem wszystko było czyste
                    Może tak, może nie - wiesz, ja nie zmieniałem przełożeń w skrzyni a łożyska poleciały i tak (w jednym z wątków, które podlinkowałeś jest mój post o tym).

                    Wymieniaj łozyska i ciesz sie spokojną jazdą
                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                    Komentarz

                    • Lesiu34
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 159
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Na 100% nie. Ja dosłownie 2 tygodnie temu wymieniałem łożyska w skrzyni. I szukając warsztatu który mi to zrobi rozesłałem do kilku pytania, gdzie z miejsca dostałem odpowiedzi, że w mojej skrzyni taka usterka to niemal standard. Na forum golfa V jest nawet cały temat w tym zakresie. Zakład któremu auto oddałem do naprawy bardzo dokładnie sprawdził skrzynię i stwierdzono, że po prostu materiał łożysk jest taki a nie inny - producent zaoszczędził i tyle. Na dodatek mechanik mnie... pochwalił za wymianę zębatek 5 biegu, bo jak sam stwierdził 3000 obr. przy 100 km/h - ktoś kto to projektował musiał być chyba pijany.

                      Komentarz

                      • tinware91
                        Drive
                        • 2019
                        • 58
                        • Volkswagen

                        Piękna sprawa, cały czas się tym fascynuje Wyciek oleju z górnej uszczelki zrobiony, brak dymu, nieprzyjemny zapach spod maski lekko odczuwalny, idzie w dobrym kierunku. Wczoraj 300 km autostrady, ubyło 2mm oleju na miarce bagnetu (na moje jeżdżenie autostradowe sprawa akceptowalna), wcześniej ta sama trasa to 3/4 miarki bagnetu czyli ok. 750ml (duuużo). Dzisiaj kolejne 100 km, nie mierzyłem jak olej, ale proszę Państwa... te obroty... Peeetaaardaaa!

                        3600 obr/min - 138 km/h z licznika, 129 km/h z GPS
                        3700 obr/min - 142 km/h z licznika, 132 km/h z GPS

                        20200319_172956.jpg
                        Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                        Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                        Komentarz

                        • Tede007
                          Classic
                          • 2020
                          • 1

                          Panowie,
                          Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę kół zębatych piątego biegu.
                          Kiedyś widziałem filmik na YT o wymianie, czy ktoś widział taki filmik i może wkleić linka?

                          Komentarz

                          • Kris_hawk
                            Ambiente
                            • 2019
                            • 188
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            od 28s do 42s. https://youtu.be/NvpIt121sxQ?t=28
                            Musisz zdjęć ten dekielek i odbezpieczyć dwa koła zębate. Wszystko zostało już opisane w tym wątku.
                            Naprawdę zaopatrz się w ten przyrząd do zdejmowania zabezpieczeń. Bez tego to jakaś tragedia była zamiast pracy lekkiej i przyjemnej człowiek sobie pluł w brodę.

                            Komentarz

                            • user135
                              Classic
                              • 2020
                              • 10

                              Witam,

                              Pytanie zasadnicze. Dlaczego nikt nie założył trybów 0.706 od Passata B6 1.6 MPI (np skrzynie GPM, JJU)? Przecież takie tryby pasują do tej skrzyni i są właśnie kompromisem między zbyt krótkim 0.74 a zbyt długim 0.67. Planuję coś takiego zrobić w swoim Audi A3 z taką skrzynią i silnikiem jak w waszych Skodach, jednak w oryginale te tryby są drogie, a używki ciężko dostać.

                              Komentarz

                              • Kris_hawk
                                Ambiente
                                • 2019
                                • 188
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Kontynuując wątek user135 sprawdziłem numery części to:
                                02T311361S
                                02T311158AJ

                                Czekam aż ktoś się tego podejmie.Mnie mod z dłuższa piątka zajął trochę zanim znalazłem części ;-)

                                Komentarz

                                • user135
                                  Classic
                                  • 2020
                                  • 10

                                  Na niemieckich i rosyjskich forach znalazłem jak ludzie to zrobili i sobie chwalą (na tym rosyjskim właśnie w Octavii ktoś to założył). W jednym z postów ktoś wspominał, że być może pasują też od Polo skrzynia GDP, ale nie znalazłem nigdzie wpisów kogoś, kto by to założył, znalazłem tylko wpisy z tymi od Passata.

                                  Komentarz

                                  • Kris_hawk
                                    Ambiente
                                    • 2019
                                    • 188
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Podeślij linki! Ja na czeskim forum znalazłem to:
                                    Stejně jako například sedany a kombi řady 5 nebo řady 3 bude i pro kupé trojkové řady připraven M paket, který přiblíží jeho vzhled ostrému modelu M3. Současní i budoucí majitelé kupé trojkové řady mají o čem přemýšlet.

                                    I dlatego tez takie założyłem.

                                    Komentarz

                                    • user135
                                      Classic
                                      • 2020
                                      • 10

                                      Tutaj na niemieckim w Golfie V z tym samym silnikiem:

                                      https://www.motor-talk.de/forum/1-6-...4.html?page=13

                                      Tutaj na niemieckim wprawdzie do Audi A2, ale tam są te same tryby:

                                      https://a2-freun.de/forum/forums/top...%BCr-benziner/

                                      Tutaj na rosyjskim:

                                      https://www.drive2.ru/l/528058877132931664/
                                      Ostatnio edytowany przez user135; 51302.

                                      Komentarz

                                      • tweetymb
                                        Classic
                                        • 2018
                                        • 4
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        Witam wiem że temat dotyczy octavia 2 ale czy ktoś może wykonywał taki mod w Octavii 1 1.6 bfq ? Czy koła z przełożeniem 0.74 będą pasować ?

                                        Komentarz

                                        • smajler
                                          Rider
                                          • 2017
                                          • 658
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Takie pytanie czy jak zębatki 5-ki są zmieniane na dłuższe to czy te 103 konie starczą? Autko nie robi się słabsze? Aktualnie przy 140km/h jest te 4200/300 RPM ale dodając gazu w miare sprawnie dojdzie do 160 np do wyprzedzenia. Jak wejdzie mod skrzyni to jak to wygląda? Nie mówie jak wpadnie małe wzniesienie gdzie już teraz przydaje się redukcja. Może ktoś opisać kto przeszedł mod?
                                          Ostatnio edytowany przez smajler; 44848.

                                          Komentarz

                                          • Kris_hawk
                                            Ambiente
                                            • 2019
                                            • 188
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Ja zrobiłem przełożenie 0,74, czyli nie to najlepsze, o którym piszą, czyli 0,67. Także z mojej strony mogę powiedzieć, że nie czuję jakieś wielkiej różnicy przy wyprzedzaniu. (Fabrycznie zębatki maja 0,8125).

                                            PS
                                            Oprócz tego, że śledzę aukcje z Jettami 2.5 MPI SE ze 150 lub 170 koniami... Ale to jest tak irracjonalny wydatek... Eh. Nie mówiąc o kosztach samej robocizny.

                                            Komentarz

                                            • Przemek_i
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 3237
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis
                                              Oprócz tego, że śledzę aukcje z Jettami 2.5 MPI SE ze 150 lub 170 koniami...
                                              chcesz wymienić silnik i skrzynię??

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz

                                              • user135
                                                Classic
                                                • 2020
                                                • 10

                                                Kris_hawk, dlaczego 0,67 jest najlepsze? 0,71 powinno być najlepsze, bo jest kompromisem między 0,74 a 0,67.

                                                Komentarz

                                                • Kris_hawk
                                                  Ambiente
                                                  • 2019
                                                  • 188
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez user135 Zobacz wpis
                                                  Kris_hawk, dlaczego 0,67 jest najlepsze? 0,71 powinno być najlepsze, bo jest kompromisem między 0,74 a 0,67.
                                                  Po prostu przed modem przeczytałem cały temat, i użytkownicy najbardziej zachwalają 0,64.
                                                  Ja mam przełożenie 0,74 i to jest dla mnie już dobre przełożenie. Po pierwsze kompromis z oryginalnego 0,8125 a docelowym 0,64.
                                                  Po drugie koszt tego moda (250 za dwa koła zębate +olej 80zł) jest prawie żaden względem tego za 0,64...(prawie tysiąc)

                                                  Jeżeli Ty szukasz jeszcze kompromisu pomiędzy teraz 0,74 a 0,67 no to tak, 0,71 jest czymś takim. Nikt tego do tej pory nie robił.

                                                  Zmiana kół na 0,74 to spadek obrotów na 5 biegu o 8,92%
                                                  0,71 jak piszesz a dokładnie 36/51, tak? to spadek o 12,85%
                                                  a ten docelowy i zachwalany przez wszystkich 0,67, to spadek o 17,54%

                                                  Mi spadek o 9% bardzo pomógł, bo już w trasie jak utrzymuje tak 2800-2900 obrotów to nie spala mi oleju.
                                                  A jadę szybciej niż poprzednio. Jak zrobisz tego moda to się przyjrzę temu bliżej ;-) Bo ja na 0,67 na pewno się nie zdecyduje, bo za dużo po mieście jeżdżę.
                                                  Ale na to Twoje przełożenie patrze z optymizmem, ale na razie cena też mnie zastanawia... Bo za ile jesteś w stanie dorwać te przełożenia?

                                                  Komentarz

                                                  • Maly745
                                                    Elegance
                                                    • 2014
                                                    • 773
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis

                                                    Po prostu przed modem przeczytałem cały temat, i użytkownicy najbardziej zachwalają 0,64.
                                                    Ja mam przełożenie 0,74 i to jest dla mnie już dobre przełożenie. Po pierwsze kompromis z oryginalnego 0,8125 a docelowym 0,64.
                                                    Po drugie koszt tego moda (250 za dwa koła zębate +olej 80zł) jest prawie żaden względem tego za 0,64...(prawie tysiąc)

                                                    Jeżeli Ty szukasz jeszcze kompromisu pomiędzy teraz 0,74 a 0,67 no to tak, 0,71 jest czymś takim. Nikt tego do tej pory nie robił.

                                                    Zmiana kół na 0,74 to spadek obrotów na 5 biegu o 8,92%
                                                    0,71 jak piszesz a dokładnie 36/51, tak? to spadek o 12,85%
                                                    a ten docelowy i zachwalany przez wszystkich 0,67, to spadek o 17,54%

                                                    Mi spadek o 9% bardzo pomógł, bo już w trasie jak utrzymuje tak 2800-2900 obrotów to nie spala mi oleju.
                                                    A jadę szybciej niż poprzednio. Jak zrobisz tego moda to się przyjrzę temu bliżej ;-) Bo ja na 0,67 na pewno się nie zdecyduje, bo za dużo po mieście jeżdżę.
                                                    Ale na to Twoje przełożenie patrze z optymizmem, ale na razie cena też mnie zastanawia... Bo za ile jesteś w stanie dorwać te przełożenia?
                                                    Tez bym chętnie zmienił na 0,74 gdzie zdobyłeś graty w takiej cenie
                                                    Skoda Octavia II FL
                                                    Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                                    https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...